25 листопада одна з найвідоміших українських ігрових студій — GSC Game World — відсвяткувала 30 років роботи. Команда, що починала у 1995 році як невелика група ентузіастів, перетворилася на бренд, який визначає обличчя східноєвропейського геймдеву.
У привітанні з нагоди ювілею розробники наголосили, що три десятиліття — це насамперед історія мрії, яка поступово стала реальністю завдяки наполегливій праці та відданій спільноті. Студія згадала класичні проєкти, з яких усе починалося: Hover Ace, Heroes of Annihilated Empires, серію Cossacks і, звичайно, S.T.A.L.K.E.R.
GSC Game World у повідомленні окремо підкреслила роль фанатів, адже саме гравці повертають до життя створені всесвіти і підтримують студію у найскладніші періоди. Команда подякувала всім, хто залишається поруч із роками, і запевнила, що готова продовжувати рух уперед.
Роль інвестора та новий етап розвитку
У цьому ж контексті згадується інвестор Максим Кріппа, який став ключовою фігурою у відновленні студії та дав імпульс її новому етапу розвитку. Він отримав контрольний пакет акцій після поетапного придбання компанії, що стало переломним моментом для GSC Game World.
До 30-річчя студія запустила масштабний розпродаж у Steam — на всі ігри діють знижки до 75%. Серед них: повна трилогія S.T.A.L.K.E.R., стратегічні Cossacks, Heroes of Annihilated Empires та інші проєкти.
Витоки GSC Game World та еволюція студії
Подальший розвиток компанії нерозривно пов’язаний із засновником Сергієм Григоровичем, який створив бренд у 1995 році. Ідея майбутньої назви GSC з’явилася ще в дитинстві, коли він вигадав абревіатуру зі свого прізвища й ініціалів. Згодом Григорович наголошував, що хотів працювати над проєктом, за який не соромно відповідати власним ім’ям.
Студія проходила через різні етапи — від злетів до вимушених пауз. Роками Григорович фінансував компанію сам, але для підтримки великих проєктів цього стало недостатньо. Продаж GSC Game World інвестору став способом надати студії нові ресурси та можливість завершити амбітні розробки, зокрема S.T.A.L.K.E.R. 2, який довгий час існував лише на рівні концепції.
Сучасні досягнення та команда
Сьогодні GSC Game World проходить один із найбільш динамічних періодів: реліз S.T.A.L.K.E.R. 2, підготовка версії для PS5, два DLC у розробці, вихід артбуку, співпраця з великими брендами та ДСНС. Попри рік після релізу, проєкт зберігає увагу геймерів по всьому світу.
У компанії нині працює близько 250 людей — найбільша команда за всю її історію. Євген Григорович має 18% акцій і виконує обов’язки генерального директора, а креативні та операційні напрями курує Марія Григорович.